Assalammualaikum...
huhu, nampak x ayat atas tu?
yes! ini ada kaitan dengan perkara yang berlaku kt tmpt kje sy.
suzie nak tnya uols la kan, leh guna pkai ke ayat " customer ALWAYS right " tu?
no no no xbleh.mmg xbleh blah!
kalu uols ckp yes! haa meh uols keje ganti suzie. amacam?
suzie keje ni jumpa macam2 perangai manusia.
macam-macam tu antaranya, cerewet, mulut lepas, kurang ajar dan lain2.
ada juga customer yang ok macam peramah dan baik.
k lah, meh sini suzie nak kasi nasihat kt uols biler jadi CUSTOMER.
1. Adakan perkataan "tolong" dalam ayat anda.
2. Ayat yang diguna biarlah lembut.
3. Senyum lah...
4. Ucaplah terima kasih bila dah settle.
**susah sangat ke??
(Budi bahasa kan budaya kita)
Wednesday, April 27, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 madah berhelah:
macam marah je..sabar2..
itu lah perangai manusia,agaknya hari tu dia bad mood kot,
kadang2 customer belagak kdg2 yg keja pun tak reti nak senyum langsung,
budaya malaysia ni dah makin hilang ditelan zaman..
@life kami
ahah sis, suzie rasa mrh ler. customer to.dier ckp kasar.ish. jenis suzie, klu dier baik, suzie lyn r baik.urm..
nape dear? takmo stress sangat2..
tulah, macam2 perangai orang ni, rambut je kaler sama..huhu..
Blogshop kami :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini
Belog kami :Notre Belle Histoire
Post a Comment