Saturday, October 23, 2010

Ciom Molot

Assalammualaikum

hai uols~

kembali lg bersama suzie~ ececeh!

TAJUK ENTRY : KEBAIKAN BERCIOM






Act suzie terbaca lak topic ni td.ngee~ (gatai kamu ni suzie!)Rupanya berciom ni baik utk kesihatan!wow...cm xcaye lak.hihi. Berci0m bukan hanya membuat seseorang merasa senang, tapi juga efektif melawan banyak penyakit.Berminat nk taw? Baca lah~


Selama berciom, antibiotik diproduksi tubuh dikeluarkan melalui air liur. Air liur juga dipercayai sebagai anestetik yang membantu mengurangi sakit.

Berci0m dalam waktu lama boleh membantu sistem sirkulasi kita. Ketika berciuman, detak jantung makin cepat hingga 110 degupan jantung per minit.

Beberapa doktor gigi percaya, bahawa berci0m merupakan tindakan pencegahan gigi berlubang. Berci0m menstimulasi air liur yang boleh menghancurkan asam yang menutupi gigi.

Berci0m yang berlangsung lebih dari 3 minit membantu kita melawan stress. Berci0m dalam waktu lama boleh menghancurkan hormon stress.


Pasangan yang memberi ci0man perpisahan setiap pagi kepada pasangan hidupnya rata-rata memiliki waktu 5 tahun lebih lama hidup dari yang tidak melakukan rutin ini.

Berci0m baik untuk mendorong kepercayaan diri. Membuat seseorang merasa dihargai dan memberi ketenangan diri.

Setelah berci0m, paru-paru bekerja lebih keras. Kira-kira 60 tarikan nafas per minit, dibandingkan dalam nafas normal, hanya 20 kali tarikan nafas per minit. ini baik untuk mencegah sakit paru-paru.


Berci0m membakar kalori, 2-3 kalori per minit dan meningkatkan kadar metabolisa. Ada yang mengatakan, bahwa dengan berci0m ghairah tiga kali sehari (setidaknya 20 saat per cioman) boleh membantu menghilangkan berat badan.

Berci0m juga dikenal sebagai penghilang stress. Berci0m penuh ghairah boleh menghilangkan ketegangan, mengurangi energi negatif, dan memproduksi rasa sihat, menurunkan hormon stress.

Berciom baik untuk jantung, menurunkan tekanan darah dan kolesterol.

Mereka yang sering berciom jarang mendapat masalah perut.


Berciom menggunakan setidaknya 30 otot wajah dan mencegah pipi kendur. Otot pipi yang menegang kerana ci0man yang bergairah mampu membantu kulit lebih halus dan meningkatkan peredaran darah.


nota suzie: suzie suke yang membakar kalori tu..wah best! xpyh mkn pil kurus. exercise mulut jer...hahahhaha!Tp..tp...kena kawen k! baru HALAL.ada phm???

29 madah berhelah:

apik pehe said...

hahahah..tengah cari orang nk ciom molot ni..saper yer??

Afiq Din said...

ehemn...
akak nk cium sape n?

zahidah dihaz said...

ni yang buat tak sabar nak kawen...hahahaha..

Myra Jay said...

leh diamalkan. tp untuk yg dh kawen je tau:D klau yg blom kawen xleh tau. dosa:)

suzie rahman said...

@apik pehe
pe erk..haa kawen r dgn amelia..jln~

suzie rahman said...

@Afiq Din
haha..ni hal pas kawen

suzie rahman said...

@zahidah dihaz
hihi sis..tunggu per g.utk kesihatan ni..ngee

suzie rahman said...

@Myra Jay
yup taw xper...kawen pat2

+budak gem0k+ said...

huhu..jom kwen..haha

Gayahspears said...

wah... bestnyer..
marilah kita bercium..huhu

LiFe KaMi said...

ai jangan tercium sudah..
yang penting kawin dulu baru halal macam kami..:P

suzie rahman said...

@LiFe KaMi
hihi baik kak! kawen3

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

boleh diamalkan ngan pasangan ..
tp yg dh kawen aje la ekk.. heheheh
jgn silap cium molot.. buruk padahnya nnti.. ekekekek

Miza Yusof said...

nak kena cepat2 kahwin la macam ni. hehehe.

Jejaka Terhangat said...

tak best la comolot..sape ckp best..tak berus gigi mau ciom2..uwekk..

Wawa~* said...

ops.. kna tggu n hold tips ni dlu until sy kawin la nmpaknye ;p

muchas luvas, wawa~* secretwhisper.net

$h@h_Izn@n said...

bahaya3...kene specific entry baru...untuk yg berkawen shj leh baca keh2

Ms Nury said...

heh! best la fakta ni... Buleh la akak buat selalu untuk dapatkan kebaikkannya! hehehe

Robot | Sakti said...

ooopsss.
sensor ni.
saya budak bawah umor.

:D

Post Terbaru Header Contest: Boleh Menang Ke?

suzie rahman said...

@♥Leily|Ummi Alya Husna♥
hihi taw xper...kawen lu~~

suzie rahman said...

@Miza Yusof
hihi..suzie pon nk kawen

suzie rahman said...

@Jejaka Terhangat
eyek! kotor.haha

suzie rahman said...

@Wawa~*
haa simpan tips ni taw

suzie rahman said...

@$h@h_Izn@n
mmg r...shah p kawen

suzie rahman said...

@Ms Nury
hihi akak ni

suzie rahman said...

@Robot | Sakti
totop mata pat!!!hihi

acap said...

haha. entri ni utk org pas kawen kan.
semangat dah nk kumpul duit buat kawen ni. hehe

suzie rahman said...

@acap
wah bgus nya..dh xsabar nk kawen tu

alinac lover said...

haha..byk kebaikan rupanya ek.,

haish! lambat lg nk kawen.huh! :p