Thursday, February 9, 2012

Amir Ashraf Vanilla Coklat









Hai u alls. Kenal tak mamat atas tu? Itulah boyfriend suzie. Ops! ramai giler marah kalau suzie buat statement macam tu erk. Ala- ala gurau jer pon. Actually suzie kenal dia pon dalam cerita " Vanilla Coklat ". Huhi...tak tengok sah-sah rugi besau ok. :) Umi saya pon tiap-tiap minggu tertunggu-tunggu. Cerita ni main tiap hari selasa pukul 9 p.m kat TV3. Kalau u alls nak tahu,s ebelum bergelar pelakon, Aiman Hakim Ridza merupakan salah seorang protege program Mentor. Gurunya tak lain tak bukan ialah Rahim Maarof. Mungkin tiada rezeki di bidang nyanyian, Aiman terjun ke bidang lakonan dan terus meletup dengan drama pertamanya, Vanilla Coklat. Lakonan romantik Amir ( Aiman ) bersama Zara ( Izara ) di dalam drama tersebut ternyata meruntun jiwa para gadis.




----- Biography -----♥


♥ Amir Ashraf @ Aiman Hakim Ridza @ Aiman Mentor 5

♥ Born on January 17th, 1989 in Johor Bahru.

♥ Lived in Johor Bahru until 1990 and then moved to Pulau Pinang with his family until 1994. From 1994 onwards, Aiman lived in Subang Jaya and Shah Alam.

♥ Of Aiman’s football story :

In 2001, he was made captain to represent the state of Selangor in Kejohanan Bola Sepak Sekolah Rendah Malaysia.

In 2004-2005 :
- Represented Malaysia in the Youth World Cup Under 17 (FIFA) in Tokyo.
- Represented Malaysia in various international football competition (under 17) in Jakarta, Hong Kong and Bangkok.



Awek Aiman? Oh damn! merana awek-awek sedunia. apepon suzie doakan jodoh yang terbaik buat Aiman. Luv u Aiman...hihi----- tergatal jap!




nota kaki://mahu jodoh sehensem Aiman ada tak? hahaha tak boleh blah minah ni sorang..

8 madah berhelah:

Mr. Doctor said...

Haha.. skarang ni ramai yang minat dia ni.. Tapi md dh knal dia sblum VC.. Knal dlm citer kiah pekasam kat astro warna.. Citer peberet my dad,, haha.. tertengok jugak la..

Ckin Kembaq said...

comel jugak tengok dia kat situ..hehe romantik gitu...housemate pakat tunggu time gmbar tu ditayangkan.. ^__^

ROJAK said...

inila dia drama yang diminati wanita

YOUsoF said...

Suara dia boleh tahan.. Bakat sepak bola pun bagus.. Berlakon pun tak nampak kayu. Muka pulak ada daya penarik para gadis.. heheh

Princess Nusy said...

cute.. ^^

suzie rahman said...

@Mr. Doctoroyeker..suzie xpnh lak tgk cerita kiah pekasam. myb ms tu xde astro g.hii..

@Ckin Kembaqhiiii..sme,kami pon tertunggu2..

@ROJAKpara lelaki xmnt tgk drama ni ke.kn ixara ada.

@YOUsoFhihi btul2.berbkt r die ni.

@Princess Nusysgt cute kn.. :)

Anis Najwa said...

saye pun peminat setia drama Vanilla Coklat !
Zara and Amir <3 ! ;)

suzie rahman said...

@Anis Najwa huhu best kn :)